ילדים מושפעים מהאווירה, מהאקלים הרגשי הסובב אותם, יותר מאשר מתכנים אלו או אחרים. חוויות חיוביות בילדות מהוות אבני בניין לאישיות יציבה, נינוחה ואופטימית בבגרות. אחד מתפקידנו ההוריים להשתדל שמינון הרגשות החיוביים והחוויות הטובות של ילדינו יגבר על ויכוחים כעסים והתנגשויות. משחק משותף נכון הוא דרך מומלצת ליצירת אקלים חיובי שכזה.
במהלך השנים בהן פיתחתי משחקים לגיל הרך, ערכתי תצפיות על ילדים משחקים כדי לבדוק את איכות המשחק. גיליתי סקרנות גדולה לגבי התנהגות ההורה הנוכח ליד ילדו במהלך המשחק. התצפיות הללו והמחשבות סביבן הובילו אותי לבנות את הסדנאות "לשחק ביחד".
אז נכון שאנו נולדים עם היכולת לשחק אך כמו שאמר אנטואן דה סנט אכזופרי "כל המבוגרים היו ילדים קודם אבל רק אחדים זוכרים זאת".
בסדנאות לשחק ביחד חשוב לי להחזיר את ההורה לחוויה הילדית., לצאת מתפקיד ההורה המחנך שאומר לילד שלו מה לעשות ומה לא לעשות, ולנסות להיות אתו במשחק, ובעיקר להנות ביחד.
הורים רבים אומרים לי שמהר מאוד הילד שלהם משתעמם, וכאשר אנו בודקים יחד אנו מגלים שההורה הוא זה שמרגיש משועמם. "כי אני לא יודעת מה לעשות איתו כל הזמן". בסדנאות אנו נוגעים בתפקיד שלנו כהורה, כיצד אנו מתאימים את הזמן המשותף לדברים שאנו כהורים נהנים לעשות, וכיצד המקום המשוחרר מגלה לנו את עצמנו, ומאפשר הנאה משותפת.
בסדנאות אנו מדברים ומתרגלים את האיך לשחק ביחד, כדי לחזק את יכולותיו הרגשיות של הילד. יכולות שהן הבסיס לצמיחת יכולות קוגניטיביות, מוטוריות וחברתיות. באיזה משחקים לשחק, וכיצד לארגן את חדר המשחקים.
חשוב לי להעביר את ההבנה מהו משחק עבור הילד בגילאים השונים, מה זה אומר שמשחק הוא שפה.
אני חושבת שלרוב הילדים ישנם הרבה יותר משחקים ממה שהם באמת זקוקים, מעצם היותנו חברה צרכנית. חלק מהמפגשים אנו מייחדים ליצירת משחקים באופן עצמאי, מחפצים שיש בבית, בעזרת מחשבה יצירתית כל אחד על פי רצונו וכישרונו.
הסדנאות הן עפ"י קבוצות גיל –
- חצי שנה עד שנה
- שנה עד שנתיים
- שנתיים עד שלוש
מוזמנים לעקוב אחרי סדנאות המתקיימות ברחבי הארץ או לפנות אלי להזמנת סדנאות.